Виставка художньої кераміки "Кера Міст" кафедри кераміки Львівської Національної Академії мистецтв
Коли опиняєшся в експозиції цієї виставки, немов переступаєш віртуальну межу. Теплий світ «глиняних» сутностей просякає мерехтливим світлом, що випромінюється із глибин матеріалу. Може тому, що Господь створив Адама із глини, вона є найбільш спорідненою із тонкими матеріями людської особистості.
Жива глина, котра після випалу набула міцності та ошатності… Виставка «Кера Міст», відкрита у виставковій залі Запорізької організації Національної спілки художників України, є однією із акцій загальноукраїнського проекту «Мистецтво єднає Україну» та свята «Покрова на Хортиці». В експозиції представлені твори викладачів та студентів кафедри художньої кераміки Львівської національної академії мистецтв.
Львівська кераміка – визначне явище українського мистецтва, яке поєднує давні традиції та модерні європейські тенденції. На цьому наголосив під час відкриття виставки завідувач кафедри кераміки ЛНАМ, доктор мистецтвознавства Орест Голубець. Твори львівських майстрів утілюють неминущий філософський зміст, зберігаючи недоторканим подих двох стихій – землі та вогню… Львівська кераміка несе давній трипільський код, який просякає українське декоративно-вжиткове мистецтво до сьогодення.
Відлуння архаїчної культури немов вчуваються у серії творів Степана Андрусіва «КолоКола», що звучать подібно до багатоголосих дзвонів. Проте містична метафізика замкненого колом простору, котрий нашаровує безліч посилених нескінченими гармонійними ритмами віддзеркалень, викликає асоціацію сучасної гострої рефлексії: залишає тебе один на один із болючим питанням до всесвіту.
Мить осіннього споглядання, шурхіт опалого листя, дивні метаморфози вивільненого простору; у ніжному перетіканні фарб, змішанні композиційних цезур, зміні планів – несподівана делікатна поетика (триптих «Опале листя»). Розповідаючи про таїни професії, Василь Боднарчук, автор триптиху, немов би окреслив сходини мистецького неспокою: навіть досвідчений майстер часом не знає, якого тону набере полива після випалу, тому не спить вночі, не в силах дочекатись чудесного перетворення…
Світоглядною зрілістю вражають твори студентів академії. Керамічна композиція «Чорне і біле – людська сутність» Галини Герляк побудована із свічкоподібних перетнутих форм, де гра чорного та білого утворює головну змістовну тему, невловиму і невимовну. Перебіг керамічних мас угору, до неба, неначе переривається важкими горизонтальними ритмами, що тяжіють до землі, до її чорної плодючої вологості. «Кераміка і світло» Яни Осмолович варіює тему золотого вогню, теплого горіння, сутінкового жевріння каганця, що викликає нескінчену низку духовних асоціацій.
Дата: 15.10.14
Розмір: 9 елементів